Nuffnang

Thursday 1 March 2012

Carta Hati Girls & Boys

Jarang aku nak buat post bergambar gini. Tapi bagus jugak sekali sekala dah nak habis belajar nih.. 

Ini Fathullah. Saya takde adik tapi saya rasa dialah adik saya. We both sama-sama anak bongsu. Sama-sama lahir bulan Jun. Mak kitorang pun sama lahir bulan Februari. Kalau nak cakap laki sama laki sayang agak geli kan. Tapi Fath,  ko lah kawan aku yang akan aku sanggup korban apa saja untuk ko. Aku sebut nama ko dalam doa aku setiap kali berdoa. Kalau suatu hari nanti ko hadapi kesusahan, andai aku takde disana untuk tolong. Don't worry friend! pertolongan Allah selalu datang kepada orang baik macam ko. you are number one friends in my heart.


Inilah dia pemenang kedua carta hati saya. Cik Hana. Saya sayang budak sengal ni. Betul punya sayang.. She is one adorable girl yang faham sangat hati saya. Kalau saya rasa nak putus asa dan penat dengan semua drama dunia ni, saya cakap dengan dia. Dia pandai pujuk. Macam hari nilah. Saya ada berita gembira dan dia orang pertama saya bagitau. Dan tadi dia suruh saya banyak-banyak bersabar menghadapi semua ini. Tenkiu sangat2 Nana. Sayang saya kat dia sampai bila-bila. Sumpah


Saya dulu tak suka Kaykay. Sumpah tak suka. tapi itulah yang dikatakan tak kenal maka tak cinta. But now, she goes at tangga nombor tiga carta hati saya. I wish kita berkawan lebih lama Kay. Dah sem last baru la nak kawan rapat.. Sedih tahu! Kitorg boleh faham each other easily. We love same music, we eat everything and love the same taste of food. Duduk dalam bas mesti duduk takboleh jauh sebab nak gosip.. haha.. potpetpotpet.. Trip Vietnam masih ada, sure we will enjoy 'em so much babe.. Nanti lepas habis belajar pun, kalau ada kesempatan kita gi bercuti lagi ea.. Nama bf dia Helmy, saya Hilmi jadik boyfie simpanan.. Pffttt.. -,-"



This budak jahat goes number 4. Saya ni anak last. Hati tisu sikit. Dia ni pulak pandai korek rahsia. saya salu kalah kalau dia korek2 rahsia ni.  Inilah dia Amira. She can see my tears even I'm not crying. She can see my pain without I'm telling. She can tell what I think without asking. Awak kakak saya yang terbaik.



Ini jatuh nombor lima, bunga hati saya dari zaman budak-budak lagi.. Kami membesar bersama-sama, pegi sekolah sama-sama, mandi sungai sama-sama.. tapi tu zaman budak2 la dol.. Dah besor gini mane mndi sungai sesame lagi.. gilo! ni lah Alia .. Dia dan Kaykay have lot in common. Tapi saya sayang Kaykay lebih sikit lah. Kecik2 sama-sama comot sampailah besar panjang gini.. Bezanya dah tak comot sangat.  heee~ Punye la ramai yang syok kat dia tapi entah aku pun tak paham entah la kenapa she keep cling dgn mamat yang ulang-ulang tak setia. Entahla babe!     


Nombor 6 jauh kepada Hafiz Muswan. I wish I can tell much about him tapi satu benda yg paling baik pasal kawan saya yang ini adalah kerana dia punya hati yang ikhlas dan besar. Saya dah banyak kali jumpe orang macam ni dan meraka menjadi orang yang hebat dimata dunia. 



Saya ada banyak lagi nak update. , nombor 7, nombor 8, nombor 9 sampai la nombor 10. Tapi saya x mmpu nak tahan pedih mata nih.. Ye! saya memang perempuan sikit.. wuwuwu.. Tapi itulah yang buat saya kuat dan korang takkan mampu bayang apa yang telah saya lalui. 

**************

Above all yang kat atas (tapi tulis kat bawah) there is queen of my heart. Suatu hari nanti dia pasti akan faham kenapa saya diamkan diri tanpa kata. Saya ada sembilan sebab kenapa saya diam. Saya boleh terangkan satu-persatu bila perlu. There always someone better come into my way. But, just she know, those girl are not her. She is the only one in this world and the one. She worth to wait for. 

Saya percaya takdir tuhan lebih dari segalanya. Kalau memang diatas sana telah ditulis... maka ianya akan berlaku sepertimana yang tertulis.. Mungkin dapat bersama mungkin tidak. Saya hanya hamba tuhan yang menurut ketentuanNya.. Saya perlukan sedikit saja masa lagi untuk buat persediaan.  Kalau awak sudi mencuba, saya berani berusaha. 

sekian saja..

Assalamualaikum..

1 comment:

Anonymous said...

i'm crying so much !! tersentuh sgt-sgt !! Thanks a lot jadi kawan aku.. :')

-silent reader-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...