Nuffnang

Monday 12 March 2012

Hari Kelima: Sisterhood


Sedang tulis kisah pasal kawan2 di blog.. Satu persatu.. Mulai hari ini.. Setiap hari satu kisah.. Jadi sebelum aku tamat belajar atau memejam mata dapat lah aku tinggalkan korang dengan beberapa kisah untuk dikenang."
- hms 8 mac 2012


Hekla! korang ingat aku dah tak sempat ke nk update blog harini? ehehe.Ye harini memang busy sikit. keluar rumah pagi pagi hari pegi exam, keluar makan dengan lovey-dovey kengkawan semua kendian balik rehat pastu keluar balik.. Ni baru sampai rumah.

Siapa?
Pertama kali jumpa waktu fisrt sem di MSU. Dia tanya pasal jadual dan exam di MSU. Dia cakap dia tak biasa lagi dengan sistem MSU sebab sebelum ini dia menuntut di PTPL. Disebabkan aku ni dah menuntut di MSU sejak zaman diploma maka dengan poyonya menerangkan segalanye, Ewah! hensem macho habis kot.. Lelaki budiman sepanjang zaman lah kann.. hehe

We both be a good friend afterwards because we both asal dari negeri yang sama.. Kalau duduk semeja borak tak hengat dunia. Kalau orang tak kenal, ingat macam kitorang ni nak begadoh je manjang.. dah memang gini style orang kedah begurau kot..Haha.. agak-agak sape ni woi? Demmit ah main teka-teki pulekkk .. Maybe you guess right. Haha.. Ya! I'm talking about Lisa Habeeb lah. Juga dikenali sebagai Saripah Dol, samseng Kampung Dusun.. ekeke.. 

Hebat Habaq Hang! 
Semua lecturer pun kenal dia kot. Otai nih.. Sembah ratu ooo.. Kepopularan beliau merentasi benua kot.. Haha.. melampau tuh.. 

Depend
Aku yang lelaki ni pun kalau nak buat apa-apa keputusan pun kene tanya kak yong ni dulu. Gila hang tak tanya dia dulu. Tak pasai ja kena karate-do jakgi.. She born with this great leadership. Tell her your problem, snap! pap! petik jari je setel terus. haha. 

We still have another great trip together. The real amazing trip. Cuma kali ni bawak2 tidoq lah kak oi.. Dulu masa trip pegi ke Padang Besar langsung dia tak tidur dalam train tuh.. Duduk bersila atas katil dia bertapa kot aku rasa. perghh!

Dear sister,
I never say this to you but before it is too late, lemme tell you that I do really love you. You've been a good sister for every of us and subhanallah, bertemu dengan hang jugak aku anggap sebagai satu rahmat dari Allah. 

We will always pray for your happiness. Don't worry ya. Kalau nnti hang dah nak berlaki, roger-roger la kat kami nih.. Toksah dok secret-secret sangatlah noh. heee~ :D

Habis dah hang belajaq kat sini. Nanti lagi dua bulan ni aku nk bergurau kasar dengan sapa ni? :( surely, I'm gonna miss you so much.. You are the nicest sister to me. Promise me, if you have time, please come here and pay us a visit haa. ok?

Kata akhir
Kebahagiaan itu milik Allah, apabila hang bertemu dengan Allah, tiada kebahagiaan yang lebih agung dari itu. Mulakan dengan perkara-perkara mudah dan simple, lama-lama cinta agung pasti akan berputik. Atas nama cinta, sungguh kerana aku peduli tentang hang, aku  tinggalkan nasihat ini. Barangkali  aku sudah pun tiada peluang untuk berbicara lagi selepas ini. Salam dan sayang dari aku. selamat berjuang Lisa. ketemu lagi andai ada jodoh. :)



p/s: aku ada gambar ratu cantik yang paling sexy. Agak2, bila boleh upload ya? hehe

Love:
hilmi mika

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...