Nuffnang

Saturday 10 March 2012

Hari Ketiga: Faten Naseha

"Sedang tulis kisah pasal kawan2 di blog.. Satu persatu.. Mulai hari ini.. Setiap hari satu kisah.. Jadi sebelum aku tamat belajar atau memejam mata dapat lah aku tinggalkan korang dengan beberapa kisah untuk dikenang."
- hms 8 mac 2012

Pilihan
Hari ini aku pilih nak bercakap tentang Faten Razali anak uncle Razali. Sama macam Fatini, kitorang kawan sejak zamn diploma tapi dah hujung sem baru berkawan. Alhamdulillah, it last until now. Tu pun sebab sambung degree. Kalau tak, memang gitu jelah kawan. Takde nak rapat mana pung.. 

Aku pilih untuk bercakap mengenai Aten terlebih dahulu sebelum Hana sebab aku dan dia lebih lama bersahabat berbanding Hana. 

Classy
Sombong ya rabbi astagfirullah lah budak ni dulu.. Sumpah aku pikir dia ni anak Lord mane lah masa memula kenal dulu.. Asal habis kelas lesap terus (sekarang degree pun same jugek).. Pastu penah tesempak di KL lah, di PKNS lah and somewhere else lah tapi mana nk notice aku ni haa.. Dia notice abang-abang hot jah..

Dia ada ramai kawan yang best. I envy her personally. I guess it is simply because she is a lovely person. It is not surprising if she has lots of great friend around her.

Laju
The only word yang sesuai cakap pasal Aten adalah laju. Laju tulis, laju buat keje, laju kemas barang, laju balik rumah, laju je keluar kalau nak melepak. Semua ekspress. Bagus ni buat menantu (Mak Ahbun sila sujud syukur ye).

Cool
She's cool. I like her. She has her own persona. She is independent and believe nothing but her own self. Walau satu-dua ketika tu dia annoy gile dengan aku, dia layankan je. Nak larik tak boleh. Sorry la bro. Haha. That time my "so-called" relationship (kononnye) with Ana is not working very well, she lend me her ears denga je mamat bunge ni buat drama sinteron putus hati kunun. Ok, aku dah start malu bile ingat balik. Terima kasih for been there listen to me. 

Kalau nak cerita every event of life we went through meme panjang lah. Some are interesting, some are not. But still! she is one of my best girl in my life. 



Dunia depan
Dear friend. I believe you going to have very bright future. Be yourself. Don't worry about life because opportunity always come to people who work hard like you.  I wish I can be as cool as Zaim or Puyum or any other cool guy you know. But Aten, I am just me. Poyo sikit dan bergurau tak kene tempat. I know. huhuhu.

Dikesempatan yang ada, aku nak cakap terima kasih atas semua kebaikan kau. Knowing you such a bless. Nak cerita satu persatu segala budi baik kau memang panjanglah jadinye. Just you know, I thankful to Allah to let me know such a good person like you. 

Kalau ada rezeki dan jodoh, bertemu lagi di masa depan kerana aku sendiri pun tak pasti macam mana rupa masa depan tu.. I afraid I have to go and leaving you guys and seeing you will be so hard afterwards. I wish good luck dear and last word from me; walau sesusah mana dugaan yang mendatang, carilah Allah. Disana segalanya akan tenang dan selesai.

Assalamualaikum.
~ Hilmi MS ~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...