Nuffnang

Thursday 5 May 2011

Mari Touching.

Kisah Cinderella

Sejak abah dia mati, dia duduk dengan mak tiri yang kengkononnya garang dan berperikebinatangan.. Dah la  ada kakak yang gemuk dan tamak dan tak lawa.. Apa la kuno sangat citenye..

korang pernah terpikir tak kalau la Cinderella tu gemuk dan tak lawa, agak-agak Prince tu nak tak kat dia?.. sumpah tak ar.. So, Cinderella tetap akan menjadi pencuci rumah sampai bila-bila walaupun dia nama grand gila tahap dewa... 

moral of the story, kalau ko tak cantik ko memang tak mungkin kahwin dengan prince.. 

Dear cinderella, the prince just love your  beauty. pity you..



Kisah Rapunzel
Aku tau korang pun dah lupa cerita Rapunzel. Pastu nasib baik la tahun lepas keluar cerita Tangled. Kalau tak, sumpah dah lupa an? tayah tipu mak!.. 

Here we go; andai kata Rapunzel tu gemuk dan rambut dia kusut masai sebab zaman tu takde sunsilk, pastu nenek kebayan tu pulak kurung dia dalam reban ayam bersama dua-tiga ekor ayam , korang ingat Flynn boleh suke ke kat dia?? hellooo, aku dengan Flynn tu tahap kekacakan kitorang macam dah nak same k.. cuma hidung aku je besar sikit.. yang len dah perfect.. So, aku faham sangat pasaan Flynn..

Dear Rapunzel; You tipu la.. manade power of love boleh sembuhkan orang dah mati.. Menci la tengok you menangis sebab Flynn.. Dia tu mana masuk universiti macam I ni.. nape pilih Flynn??.. haih~ Dah tu pencuri pulak tu.. see~ takde akhlak punya hero.. Jantan camtu you nak amek buat laki.. Apa laaa you punya taste, tak paham I..



Kisah Beauty & The Beast
Well, girls are the same.. They break promise and left man died heart-broken.. Tapi nasib baik Belle cepat rasa bersalah.. Dapatla selamatkan Beast. Tapi kan kalau la si Belle tu memang tak rajin dan malas, asek tido ajek, agak2 Beast tu terpikat ke?? tapi yang tak boleh blah tu Beast tu Prince jugak.. haih~ asal cium je jadik hensem.. kisah Princess & the Frog pon same gak.. asal cium je jadik hensem.. pastu yang cium tu pompuan lawa plak tu.. lagi nonsense.. 

Kalau pompuan kiss aku, agak2 aku turn to be hensem guy tak?? heyyyyy~ korang jangan nak gelak melampau sangat ye.. Aku sebenarnya prince jugak okeh.. tak caye, try ar kiss.

Dear Princess Beauty: Sedap ke kiss bibir Beast sambil bulu-bulu dia menusuk2 bibir you.. euwww!!



Princess Tamina & Prince Dastan.
Ciss! the only word I can say... mentang2 la Dastan badan ketul2.. Dulu awal2 kemain tak suka.. Pastu boleh suka pulak.. memang!! menci betul.. Asal tunjuk dada tough sikit takde bulu, pastu mula la suka.. citt!!

Tapi an kalau la.. kalau2 je.. kalau la Princess Tamina tu tak lawa pastu cam retard sikit, mau pulak Prince Dasarsetan tu kat dia.. haaa~ see.. ironik kan..

Moral of the story; Apa main2 reverse masa ni.. tak aci ar.. kalau aku boleh reverse masa, aku nak pegi sebelum waktu GOOGLE diciptakan dan kengkonon aku la yang kasi idea buat google... tapi nama lain la.. nama dia aku taruk HOOGLE.. hatoii~ lagi awesome kot ada huruf H.. huruf G tak best ar...



Bukan cerita dongeng.
Aku pernah tengok cerita The Curious Case of Benjamin Button. Ada satu dialog yang memang aku ingat sampai bila-bila..

'' Everything happen when it is suppose to happen''

masyaallah.. such a beauty word.. semua benda yang berlaku memang dah ditakdirkan.. 

Dah memang takdir Cinderella menjadi cantik dan akhirnya hidup bahagia. maka, sabarlah wahai hati. Tak selamanya kita akan susah. happiness will come eventually.

Dah memang takdir Rapunzel menjadi comel dan dia bertemu dengan jejaka yang kurang berpendidikan, suka mencuri tapi punya hati yang baik dan sanggup berkorban demi gadis yang dicintainya. (kuno punya ayat)

Dah ditakdir si Beauty@Belle tu terikat dengan janji dengan Beast tu dan ditakdirkan sempat pulak dia sampai sebelum Beast mati dan sempat pulak cium dengan sepenuh nafsu serakah, maka  bahagialah diorang selepas itu. takdir kot.



Duhai takdir...
Seandainya aku ditakdrikan aku bertemu dengan Allah esok, bawalah aku dengan penuh keampunan...

Seandainya aku ditakdrikan aku bertemu dengan jodohku esok, bawalah aku sebuah keberkatan...

seandainya....

peace no war!! (^_~)v

.:: Hilmi Mika is blogging and wrote it here because he's too ego to call her and says how much he missed her and he kononnya nak jual mahal.. citt!! ::. 

bia.. bia.. bia ar.. =p


4 comments:

Fhat's Life said...

alaa hilmi. biase laa hidup. setiap manusia kn dkurniakan jodoh.. cume tak pasti rupenye ade. ehehee

btw, cm Sir krol pesan td, kadang kite kene luahkan..jgn keep silent, can kill ;))

Hilmi Mikà said...

haip~ taboley r.. den malu kot.. haha... pemalu saye ni...

Dolphin Gemuk said...

aku rase cm nak jirus ko dgn air cincau kolej sbb ko perasan ko hensem mcm flynn.hahaha

Hilmi Mikà said...

mak aku kata sama... haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...