Nuffnang

Saturday 3 September 2011

Erti Hidup (Part 1)

Dah habis raya, haruslah update blog kan.. hehe.. ok... Banyak benda yang aku nak cerita.. tapi aku buat dalam beberapa part lah.. Kang panjang2 sangat, lemau jugak nak menaip.. korang pon nanti lemau nak bace.. (Perasan ado orang nak baco. citt!!)


Pak Andam
Pepagi raya bangun dengan muka bersemangat dan tersangatlah bising rumah aku ni... 16 orang cucu mak aku ada sini even tak semua balik.. Dah besau dah anak sedare aku sume ghupenye.. Tak sempat aku nak mandi lagik kemain soh aku tolong ironkan rambut diorang.. Perghh!! sungguh bertauliah Pak Andam ni.. Tu hal yang pompuan, yang laki pulak, pakai sental aku punya fragrance and body spray sampai kering.. Syampu aku sebotol habis.. Conditioner aku tengok tetibe je dalam tong sampah dah.. Nasib baik lah PakSu korang ni penyabo dan penyayang orangnye... ehehe..

Bilik air walau ada 2 buah, namum masih belum mampu memenuhi permintaan pasaran yang tinggi.. berebut!!.. nasib baik la yang kanak-kanak yang kecik2 tu aku sumbat je 4-5 orang sekali dalam bilik air pastu jirus ramai-ramai.. senang keje aku..
Yang kanak-kanak yang kecik ni pandai je pau duet aku nak beli eskrem segala... Enchek penjual eskrem ni time2 rayelah nak menjual.. cehh!! Bagak mahal eskrem yang korang beli... Haih~ nasib korang lah aku hati lembut..

Separa Happy
Tak semua orang ada tahun ni.. I mean, Kaka 1st & 2nd  tak dapat balik.. My 5th sister pulak beraya kat spital sebab usus dia pecah dan kena buat pembedahan sehari sebelum raya.. paling tak boleh blah, pagi semalam keluar spital (raya keempat), petang tu rembat moto abah aku keluar meronda... amboi kau!

Syukur
Abah aku gaji kecik je (dulu-dulu.. sekarang dah pencen).. So, aku still ingat macam mana kitorang makan biase2 je.. Sotong ke, ketam ke, udang ke, suma makan sikit2 je sebab simpan untuk abang or kakak aku yang tak makan lagi.. Sebab tu aku suka makan ikan compared to ayam, daging or other seafood.. sampai la sekarang aku nak makan lauk-lauk seafood ni masih tak gheti nak amek banyak2 walaupun hidup kami dah jauh berubah.. Seronok nengok anak-anak sedare aku ni berkoyan senduk ketam dan sotong yang mak aku masak.. betapa Allah mengurniakan rezeki yang baik kepada aku dan keluarga.. alhamdulillah.. terima kasih Ya Razzak..

Touching lah
"Paksu jadi tukang tangkap gambaq sudah la.. Biaq kami budak-budak ja yang posing2  ni.." cis!! kuang ajo sungguh statement korang ye.. ahaha.. So, den takdo gamba nak upload dalam ni.. huhu.. ='(

To be continued...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...