Nuffnang

Tuesday 8 March 2011

Ni Lah Jadinye


Benci & Perasaan Menyampah
Aku seboleh-bolehnye xnak la benci orang itu - orang ini sebab Imam Syafiee kata kalau kita benci orang, nanti orang lain benci kita jugak. So, aku pon cuba la nk memperbaiki keadaan diri aku yang lemah ni.. manusia jugak.. bukan alim ulamak...Kadang-kadang terlupa dengan segala ilmu yang aku dah belajar.. but, alhamdulillah, dapat balik jumpa pangkal jalan.. seb baik xsesat... tapi ntaahlah..took time sikit la kot.. I am sorry.. my bad..

Cerita cinta lerh pulerk
Miss X: I keep waiting...brape lama lagi nak tunggu pon x taula.. Hati dia xterbukak nak tima aku.. tapela.. its sokey.. I know her more more than anyone would. When she tell me the lie, I know she's lying to me but still aku anggung kepala jela. She can lie the whole world, but not to me. Bukan tanak make my move but I don't think it worth to do it now. lagipon aku baru 22 kot.. simpan duet nak menikah bagai, mau dekat umo 30 bru cukup..

Miss Y:
She's in love with somebody else. She is the first trial la senanye.. takpelah.. aku xterkilan pon sebab aku pon cam xbesungguh2 sgt waktu menghulurkan perasaan. Dear, I pray for your happiness. I mean what I said.. Insyaallah, moga panjang jodoh korang bedua.

Miss Z: She's taken lah pulok..

Miss Wife: Manalah kamoo ni haa??? I'm the youngest child, menangis tu rakan baik saya lah.. salu sangat nak majuk tapi senang jep nak pujuk. You have to say 7 magic words only then you'll be forgiven.. awak cakap; "I'm sorry, saya janji tak buat lagi.." dah cukup.. no question ask... walau da tua tetap nak menggedik.. nasib awaklah... doink!!

Cerita Bujang Lapok
Bapak aku dah pencen.. dulu dia keje Forester (Pegawai Perhutanan).. Kitorang tinggal dalam quarters Jabatan Hutan la.. Masa tu aku keciklagi... Abah pencen masa umor aku 8 tahun.. Then kitorang pindah ke daerah lain. Waktu dalam quarters dulu, ada sorang rakan sekerja abah aku ni nama Pak Cik Z. beliau mempunyai beberapa (mean banyak la) anak gadis yang kecik skit dari aku. adela 2-3 tahun muda dari aku.. zaman budak2 kot..mestila comot-comotan kan... haaaa~ aku pon xde kawan sngat ngn bebudak luar quarters.. yelah anak bongsu kan.. Kena laser otomen kang ngn mak aku kalo kluar dari pagar quarters tu nk main.. so, anak2 pakcik z la kengkawan yang aku ade..

lepas pencen, langsung terputus hubungan lagipun waktu tu aku dah ada kawan baru iaitu Miss X yang kat atas tadi tu la. Makanya hilanglah kenangan tersebut ditelan masa..


Cerita di MSU

Suatu hari aku gi MSU sengsorang sebab Faten Naseha Razali, tukang buka pintu teksi aku tu dia ponteng kelas lah pulok! ciss~ habis duit aku 6 ringgit baya teksi.. sewaktu aku melangkah msuk dalam lif msu uh tetibe ade adik tu tanya;

gadismisteri: aaaa~ bang!
akuyangcomel: ye saye...
gadismisteri: ni abang Hilmi kan?
akuyangcomel: a'ah ye.. do we know each other?
gadismisteri: ni Nisa la..ingat x?
akuyangcomel: Nisa mane ye?
gadismisteri: anak pakcik z.. ala dulu kan kita tinggal kat quarters jabatan hutan..ingat x??
akuyangcomel: oooooo mai god!!!

lalu jatuh terpeleot aku dalam lift tersebut... salu aku masuk dalam lift ni dengar lagu MSU je yang melolong kt skrin tuh... Ntah kenape dia bunyik lagu Misha Omar, Bunga-Bunga Cinta tetibe.... ke tinge aku yang salah dengar aku xtaula an... haaaa

COMEL LA SIAK!!!!!

p/s: kalu nak muntah, sila tutup page ni & bace blog lain... sekian harap maklum...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...