Nuffnang

Thursday 10 March 2011

All I Ever Wanted


All I Ever Wanted
Tadi aku nengok cite Life As We Know It.. Ada Josh Duhamel & Catherine Heigl.. Pastu ulang tengok pulak cite The Ugly Truth, Gerald Butler berlakon & Catherine Heigl ade gak.. kt hujung crita Life As We Know It tu ada lagu Faith Hill, All I Ever Wanted. Catchy habeh.


Xde khoje
Semalam dah update blog, so, seboleh-bolehnya aku nak buat benda lain la malam ni. Tapi malangnya aku tak begitu nak tawu nak buat apa sebenarnya.

Bulan Depan
Next month, Emi akan kahwin. Wish you happy newly wed dear. May you happily blessed with mercy of Allah dan diberi keberkatan dalam kehidupan berkeluarga korang. A week after, kalau ada duit, I’ll go to lepak at Redang. Dah lama aku xgi belayar. Rindu dengan angin laut. Besides, ade camping waktu tu. Boleh lah aku join sekali. What great about sailing? Ermm~ jauh dari orang dan bayu laut sangat menenangkan. I wish someday, kalau ada rezeki lebih, I want to have my own boat.

I want to sail travel all over the world. Everytime my friend which study at Akademi Laut Malaysia (ALAM) told me about how they go to sail, I feel so freaking jealous. Kalau tak kerana aku ni rabundari kecik, dah lama aku apply jadi navy, tapi aku xmenyesal pon dengan kehidupan yang ada sekarang sebab mungkin inilah kehidupan yang terbaik untuk aku.

Ada orang suka lepak ramai2. Ada orang suka bersendirian. I can be both but most of the time I prefer alone. I’m a home person. That is why I love sea, duduk tengah2 laut.. I can be far from people. Give me lot of space to think about many things. I have no one to listen to my babbling. Therefore I blogging lah. mamabang ppon takdo tok aku sembang merapu-meraban panjang2. Mak pulak kalau aku crita panjang2 kejap lagi dia tu melalutlah ntah kemana2. Tekeluarlah crita ustaz itu - ustad ini dia tuh.. haih~ Susah! Haha.. macam2 jugak mak aku ni pun.. Aku mungkin cakap banyak, tapi aku boleh mendengar. Meraban la ape pon kat telinga aku ni. Aku boleh layan je. I love to listen to other people story.

Sedih & Syukur
Dont let yourself be sad. Byak lagi benda yag bole dibuat dari asyik mengenang kesedihan yang datang. Nak kata aku gembira sangat dengan hidup aku tu xla cuma sama2 la kita syukur dengan nikmat hidup yang baik. last week aku jumpa kawan aku yang waktu sekolah dulu dia wakil sekolah untuk sukan lumba lari. he's good! tapi waktu aku jumpa dia, dia duduk atas wheelcahir... he's ekceli ada cancer. nak jalan pon xlarat, apatah lagi nk berlari macam dulu. Aku dapat belajar bahawa kegembiraan kita boleh hilang sekelip mata. dengan masa yang sedikit ini, baiklah kita bersyukur dengan apa yang kita ada. He maybe suffer from the cancer but I also discovered that he has a child. comel! aku yang sihat ni pon xde anak lagi. subhanallah.. macam2 bentuk kegembiraan Allah nak bagi kat kita.. ada anak & isteri pon sejenis kegembiraan jugak. kan? herm.. so, sudah2 la dari merungut ko semak dengan keje la, assgmnt la, quiz la.. xde sape pon pakse ko amek degree.. Aku rasa mak bapak ko pon xpakse ko.. Kalau ko cakap ngn parent ko yg ko nak keje, ur parent will be okey with that, xpayah nk menanggung ko lagi dah.. Ko yang menggedik nk belaja. so, trima sudahlah.. Dapat menuntut ilmu adalah satu kegembiraan jugak.. sape pon xde masa nk mendengar rungutan anda tersebut..

Kembali
Aku exam selalu dapat pointer rendah & xberape pandai sebab my brain retarded skit susah nak menghafal & mengingat. My weakness. Kalau ko pandai bahasa melayu & bahasa inggeris, ko mesti tawu beza antara CLEVER & WISDOM atau dalam melayu disebut PANDAI & BIJAKSANA.. xsama 2 perkataan. tu. Sila jangan pandang rendah dengan orang yang bagi ko lebih lemah dari ko sebab ko pon bukannye cerdik dalam semua lapangan ilmu. tolong ingat dan tolong bersyukur dan tolong aku serta dll yang lemah ni.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...