Nuffnang

Tuesday 24 January 2012

Hadapan Sana.

Assalamualaikum & good evening hey~

Harini nak cakap pasal impian. I believe everyone have dream to achieve. It keep playing over and over in our mind. Then, we setting every single step to grab the future success. Tapi jangan lupa untuk memohon pertolongan Allah kerana segalanya adalah datang dariNya.

4 hari cuti. Macam-macam jadi.. Kira banyak jugak arrr perkara dapat aku selesaikan. Alhamdulillah.. (alim giler lah ayat aku ni..) Ok.. Dah!.. err.. Lupa dah aku nak crite ape... ermm... aaa... Dalam masa 4 hari ni aku ada beberapa benda yang aku fikir dan maybe boleh consider new year resolution aku la kot. Senanye I don't really believe in new year resolution ni. Tambah tambah plak dah tahun baru cine baru nak buat resolution agak macam bongok jugak la.. Aku pun tak paham.. -_-''

Impian 1: ( 1 year time)
Aku nak belajar dan faham cara solat jenazah. Pasal urus jenazah pun aku nak tambah pengetahuan lagi. Sebab aku sedar suatu hari nanti mak dan abah pasti akan tinggalkan dunia ni jugak. I won't  let myself watching je mak abah aku dimandi, dikafan, dan disolatkan. I want to do it by myself. Kalau ada mak/ayah mertua pun aku nak imamkan jugak (berangan dah kawin kemain.. ciss).. mak salu pesan, jangan membezakan mak bapak sendiri dengan mak bapak mertua. Baiklah mak, I always bear in my mind.. 

Impian 2: (2.5 years time)
Aku nak belajar lagi 4 bulan je. Pastu prektikal kendian kerja. Simpan duit RM15k ++ then pergi umrah. Memula pikir simpan duit kawen dulu tapiii entahlah.. Bab jodoh bukan boleh diagak. Pegi jela umrah dulu. Doa kat sana mintak dikurniakan isteri. Berkat sikit. case close. :)

Impian 3: (2 or 3 years time)


Confession and  proposing. Bukan nak boleh agak. Ada rezeki ada lah.

Impian 4: (7 years time)
Beli rumah, motor, kereta semualah.. I'm totally in love dengan dengan VW Golf GTi kot.. Pakai yang reckon pun jadi la.. White colour in specific, exaust double barrel punye.. Dah! habis kereta.. Rumah?? ermm.. Apartment ke, kondo ke.. Rumah taman salu kene pecah masuk.. Risau doe. Macam Wardina Saffiya tu. Tapi aku kagum giler dengan laki dia yang protect dia. Haih~ berangan kejap aku lepas bace cerita dia. continue reading . Kalau korang rase ni merapu, lantak lah.. seriously, I wanna buy my own small cruise. Just for I and my family to have our own time.. Aku suke laut. Duduk atas bot lah yang paling syok sekali.

Impian 5: (1.5 years time)


Fasihkan diri baca apa jua ayat al-quran.. Sekarang ni sesetengah ayat je fasih, yang lain merangkak bace.  Tapi lately aku dah rajin bace quran dah semula. Mase tahun lepas tu Ya Allah haaaiiii jadi bapak syaiton aku ni haa.. Berabuk quran. astagfirullahalazimm.. Mujur Allah masih bagi hidayah lagi T_T

Impian 6: (Forever lah)
Jaga batas pergaulan sikit. Ikut nafsu sangat aku sekarang ni. Tapi masih beragak lagi ler. Mata pun keji jugak, tengok macam-macam. Time to change lah aku rase. 

Impian 7: (5 years time)
Kalau dah kawen, nak bawak gi mekah, lepak sane cari keberkatan (tapi risau asek terbatal jek, maklumlaa pengantin baru.. ahaha.. ) Then terus ke Paris kejap. Kendian end up di Hawaii... Banyaknyeeeeee duit aku.. Biar lah. Nanti aku cari la.. Kalau duit sikit je tak berapa cukup takpelah, I'll bring her go camping kat mana2 islander di Malaysia ni just two of us. Macam cite Day & Knight tu. Totally off grid. best siottt pakai seksi2 pastu duduk bedua je... auumm!! grrr!!.. weeee~ 

Memandangkan aku anak yang ketujuh. so tujuh impain jela. Wish me luck. 

~ :: The End :: ~

Love
Hilmi

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...