Nuffnang

Saturday 2 April 2011

Saket


Adakah saya dibenarkan untuk takut?
Few days ago aku tengok cite 500 Days of Summer. best jugak la. I think my whole life macam sama dalam cite tu. When I think that everything is okay but the truth is; it isn't. But the fairy tale is true: happiness will always find you at last. Lambat la pulak Encik Happiness ni.

Mungkin aku tak berapa nak ada keja sebab tu aku jadi camni. Aku bukak tengok Facebook few peoples which I loved them once and found that they have a wonderful life. Rasa cam looser jek. fhewww~ (-_-)''..

Dah tak mau kawan dengan korang dah...
Setiap hari aku bangun untuk solat subuh, aku mandi pastu bancuh teh atau nescafe. Then, I will stand up at the windows and keep my eyes in horizon. Fikir dan terus berfikir. Kalau aku ada duit, memang aku dah tinggalkan tempat ni. Aku nak berjalan seorang diri pergi ke dunia luar sana, tengok tempat baru, sedut udara baru, rasai pengalaman baru, ada kawan baru, jumpa benda-benda baru. If I meant to be an expatriate one day, that's gonna be a dream job ever.

Aku tak mau spend my weekend duduk dalam rumah saje. Aku tak mau lagi alih-alih pegi tengok wayang dan makan setiap kali ada duit. Ni bukan soal aku tak bersyukur dengan apa yang aku ada tapi aku mahu jadi seperti Laksamana Hang Tuah yang matinya meninggalkan nama dan hidup aku lebih hebat dari yang lain. Aku bukan nak jadi kaya, aku cuma nak berjaya. Aku mau bila nama aku disebut, cahaya kebanggaan terpancar dari lidah yang menyebut. Is that possible??

Menyakat
Membahan kengkawan adalah kerja sampingan aku. I'm sorry dude if any of you feel irritating with what I'm said in the past. Fhat, Raimi, Fath Zaim! jangan simpan dalam hati segala benda yang aku cakap dulu2 tu. Kepada yang lain pun sama. I'm sorry.

Tersekat
Rasa nak menangis tapi air mata degil tanak keluar. Nak menjerit kuat-kuat tapi suara merajuk tanak berbunyi. Nak tumbuk laju-laju tapi tangan malas nak angkat. Sangat tertekan hidup aku dua tiga hari ni. Semua benda aku nak komplen dan merungut. Lol~ kenapa ntahnye.. PMS time aku ke?? doink! Hana Ritchie, if I raise my voice, doesn't mean I mad, I just don't know what emotion I had.

Sebenarnya saya cemburu...

Lupakan saja

One day Moon said to me; If she make you cry, why don't you leave her?
and I asked moon; can you leave your sky?
moon said; how can I? she is part of me.
me said: now you know how I feel.

It wasn't that easy to forget. susa sangat. It wasn't just for today but it started all way back there since I was a kid.

Perfecto
Aku berhenti berharap. Tanak berharap apa2 lagi. Tak mau ada harapan untuk aku tenung dan tunggu. Aku biarkan Encik Masa yang bagi panduan tentang apa yang aku kena buat. Aku penat berharap and it always end up I hurting myself. Terasa sangat bodo.

p/s: Dear friends, if I behave like a jerk these few days just forgive me ok. Once in a while, I will be this way. hope it's gone soon.

hasbunallah hu wa niqmal wakil











3 comments:

Fhat's Life said...

Hilmi... saya tak pena amik serius laa bila awk menyakat. tahu sangat da perangai awk tu yer.. gile2 ade masa..
heee :) whatever it is pun..you are a good friend to me. I'm happy when u around. so why pulak i nk terasa kn kn.... ;)))

Naimah Amira said...

ahaha.. kamu mmng suke mnykat!! tp anda amat d'senangi..peace!

Naimah Amira said...

kamu mmng suke mnyakat tp anda amat d'senangi..uke.. peace no war!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...