Nuffnang

Thursday 14 April 2011

Cerita Di Hari Ini.


Gaji RM30, 000.
Tadi petang baca Metro.. Hamek kau! gaji Datuk Misbun Sidek sebulan RM30,000 la der... bagi yang xde duet cam aku ni, memang la rase cam mabuk laut mendengarnya.. tapi kalo stok duet korang salu ade rm30000 tu lain la.. hukhuk.. tacing pulekk.. moral of the story; be serious in whatever u do.. sukan ke, belaja ke, keje ke.. semua kena buat betul2.. jangan main2.. Aku rasa kalau dia sekadar nak men badminton waktu petang untuk riadah sahaja, memang hari ni dia xmungkin ada gaji sebanyak tu. aku rasa kagum tu sebabnye, dia punya kehidupan susah waktu kecik2 dulu. so, I learn something la.

Anak cousin.
Mak bagitau aku, anak cousin aku dah nak kawin dah.. ingat lagi aku si Nadia tu memang comel dari kecik lagi. dah besar memang lawa teserlah la. Sekarang dah jadik lawyer dah pun. wah2!! bangga aku ada anak sedare jadik lawyer.

Pernah x korang rasa bangga gile dgn somebody tu.. you adore him/her so much.. Dan kalau nak dibandingkan dia dengan korang memang cam langit dengan bumi. Aku rase sangat sucks sekarang ni sebab tadi keluar kelas ade nampak sorang budak (bukan course sama dgn aku) tu ya ampunnn.. He's gorgeous!! complete packages nikmat yang Allah bagi kat dia.. nikmat pandai, nikmat rupa paras, nikmat harta, nikmat akhlak, nikmat agama.. Allahurabbi..

Aku memang kenal dia.. ade la tego2 camtu.. budak dean list tu.. korang bayangkan aku teserempak dengan dia waktu nak amek wudhuk kt masjid, pastu lepas semayang dia baca al-quran la pulak..whoaa.. (mengantok kot nak bace quran petang2 ni) Muka beliau bagi aku tergolong lelaki handsome r (aku bukan gay okeh).. haha.. siot!... Then, aku keluar masjid lambat sikit.. Dia kluar dulu.. waktu aku melintas kat Pak Gad tu, aku nampak dia drive kete bagak mahal gile! memang kalau aku tunggu 50 tahun baru mampu beli. pastu dia slow down sikit kete dia , turun kan tingkap semata-mata nak bagi salam kt lecturer dia yang jalan kaki kt situ... perghh!! tersentuh jiwa kejantanan wa beb!! chewahh..

Bersyukur
Bukan la nak kata aku tak bersyukur dengan kehidupan yang aku ada.. Aku bersyukur malah sangat-sangat bersyukur. Pepatah pernah berkata, selagi kita merenung orang diatas kita memang kita akan sentiasa bersedih hati. maka, lihatlah orang dibawah kita, nescaya kita akan bersyukur.

Tapi aku still tak boleh nak buang rasa kagum aku ni. jeles memang jeles. sape xjeles dol. Tapi rupa paras bukan segala-galanya. Anuar Zain yang berjuta peminat dengan muka hensem.. kaya plak tu.. umo da dekat 40 pon xde bini lagi. therefore, rezeki & jodoh tu ketentuan Allah la kan.. haaa.. (ayat pujuk diri sendiri sebab xde hawek & kete.. hukhuk... T_T )

Dah ler pompuan sekarang kalau xde rm20, 000 (paling minimum) tayah harap ler nak kawen dengan diorang.. hatoiii~

MARA :: RM 38,000
PTPTN :: RM 42,000
Rumah :: RM 200,000
Indah Water (25 tahun) :: RM 2,400
Kereta :: RM70,000
Personal Loan :: RM 30,000
Road Tax + insurans (25 tahun) :: RM25,000
Insurans + takaful (25 tahun) :: RM25,000
Kawen :: RM 30,000

TOTAL :: RM462,400

Dekat setengah juta doe wa nak kene cari duet... korang pernah x kira benda ni?? pening kepale tawu x?? so, kepada para bini ku, kesiankanlah padaku... =p

Doa hari ini.
"Allahumma, Aku bermohon kecukupan terhadap rezeki dan keperluanku serta perelokkanlah akhlakku. Ya niqmal mujib"aminn... (^_^)v

1 comment:

Anonymous said...

Appearances are deceptive.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...