Nuffnang

Sunday 16 October 2011

Hitam & Putih Cerita Kehidupan

Hitam
Lately I was dreaming about people who passed away. Ternampak arwah jiran, pak sedara, mak sedara, kwn2 yang telah lama pergi. Nak telefon habaq kat mak tapi entah la.. Hati aku rasa berat. It is not just for last night but also few nights ago. 

Imam Ghazali meninggalkan wasiat beliau yang lebih kurang bermaksud; setiap kali engkau bangun tidur dipagi hari lalu bertanyalah kepada dirimu mengapa engkau masih hidup pada hari tersebut, maka bisikkanlah pada diri sendiri; kerana aku ada banyak dosa. Kerana itulah Allah masih memberi peluang kepada aku untuk hidup. 

If I'm gone too. I would like to say sorry to everyone before it is too late..

Putih
Apa jua tindakan aku, keputusan aku, itu adalah kerana jernih cinta Allah adalah melebihi dari cintaku terhadap wanita. Maka aku berdiam diri. Lepas ni harapnye aku da xbape nk post pasal cinta euww-euww ni. 

Saat Pertama
Saat pertama pandangan aku tertumpah pada Mastura, aku ketawakan saiz tubuh dia (pendek giler), aku teasing kaw2 punya. I never know that that friendship long lasting for 8 years already dan dengan kasih sayang yang melebar setiap saat. 

1st time I saw Raimi, tak pernah terlintas difikiran aku bahawa suatu hari, setahun dari detik itu, kami akan jadi kawan baik. Betapa aku akan sayangkan dia like today.

Kali pertama tengok Atynn, tak terfikir oleh fikiran aku, 3 tahun selepas itu aku dan dia akan jadi kawan kerana our world miles apart. How I will always deeply concern about her.. 

Kali pertama aku berjabat salam dengan Zaim, tiada terfikir dikotak fikiranku kami akan menjadi sahabat sebaik ini.

Masih ingat semasa aku kenal Ainun@Ikin, pandang sebelah mata pun x.. haha.. Sori babe. Tapi hari ini, we talk about each other's life takde tapis2... We talk about many things, about family, love, friendship and secret too.. Of course I love you dear.. Same goes to you Lisa Habeeb but I trust Ainun more when talk about secret.. She understand everything very well.. heee~

Begitu juga semasa aku mula mengenal yang lain. Hana, DD, Wan Shazwani, Akmal, Syukri, Ezzuani, Adli, Kaykay, Amira, Awin, Conie dll. If I want to list everything in here, it will take sooooooooo much time. Just want all of you knows that I love all of you like seriuosly. Tapi different2 la.. Ade sayang lebih.. ade sayang kurang sikit... hehe..

So, yang gedik buat luahan perasaan ni apehal pulak an? oke! ermm... sebab aku sebenarnya belajar berhenti untuk menggantung harapan yang terlalu tinggi pada hari esok kerana sebagai hamba Allah yang lemah, aku langsung tak tahu apa yang akan berlaku pada hari esok. Aku kesat air mata, hingus sume dan belajar untuk berserah kepada Allah tanpa ada belah bagi. kerana aku sudah sangat yakin, rancangan aku sentiasa tidak sempurna seperti rancanganNya. 

Cuma aku boleh bermohon, ketetapan yang baik terhadap soal rezeki, jodoh dan umur. Insyaallah, semoga kita semua bertemu dengan kebahagiaan yang dicari. Aku sentiasa doakan kebahagiaan korang semua. Semoga cinta yang korang ada sekarang berkekalan.  Aku sebut satu persatu nama korang bagi menambah cahaya pada doa tersebut. Dengan izinNya, secangkir bahagia pasti akan bertandang dihati kita..  =)


Apa yang aku ada harini, langsung tidak pernah terlintas difikiran aku suatu masa dulu. Tu sebenanye. Allah jualah yg maha mengetahui..

Aku berdiri disini.. Cuba mengerti.. Tinggalkan aku disini tanpa senyumanmu.. If we aren't meant to be together, I will be strong.. No worries.




Love
Mika

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...