Nuffnang

Thursday 25 August 2011

Itulah Bahagia


Tengok video bru baca post aku ni baru feel sikit doe.. huhu... enjoy reading..

Tak Kacak
Aku dulu selalu sedih pikir aku tak hensem sangat.. Tapi aku  mula sedar betapa ramai orang cantik dan hensem musnah kehidupannya.. Heath Ledger mati.. Paris Hilton rosak.. Brittany Murphy mati sebab terlampau banyak ubat dalam badan.. 

Them all sume cantik/ hensem.. Tapi tak bahagia..

Tak Kaya
Aku selalu jalan lemah longlai. Pandang tanah waktu berjalan. Tak gheti nak pandang kiri dan kanan. Fikir mengapa Allah tak bagi aku rezeki lebih sikit. Boleh la aku pakai baju lawa sikit. Boleh la pegi buat treatment muka ke, treatment gigi ke, treatment mata ke.. Tayah nak banyak sangatlah duit.. sikit pon jadi la then aku bole beli moto/kete..

Tapi aku mula sedar betapa duit selalu sangat bawa lebih banyak kesengsaraan. Britney Spears duit banyak, kawen 4-5 kali.. Donald Trump duit banyak tapi tuka bini 2-3 kali jugak.. Betapa ramai kawan-kawan aku yang duit banyak tapi nak solat pinjam sejadah aku (which is aku tak kisah la sesape pon nk pakai sejadah) sebab takde sejadah sendiri..  

Them all sume kaya.. Tapi tak bahagia..

Selalu Lapar
Aku selalu jeles dengan kengkawan yang selalu makan Tutti Fruitti, Johnny's, Starbuck, Chilli's, Sushi King dll sedangkan aku singgah tempat2 tu sekali dua kali je dalam hidup aku.. Kalau lapar, perkara pertama yang aku bayangkan, apa barang-barang yang ada fridge dan boleh aku masak.. Kalau malas, try locate where is nearest mamak. Never happy with that.

Tapi aku mula sedar betapa ramai orang yang dapat makanan sedap tapi semuanya tak pernah sedap runsing memikirkan betapa mereka akan gemuk seperti Lindsay Lohan makan pun nak berkira sebab takut gemuk.. 

Them all sume kenyang.. Tapi tak bahagia..

Takda pasangan
Selalu pura-pura senyum bila tengok kawan-kawan bahagia sudah bertemu jodoh. Merenung langit malam mengeluh pada nasib.  Mengharap ada yang mau berkongsi rasa hati ni.

Tapi aku mula sedar tak kurang juga mereka yang dah kawin tetapi hati mereka pecah berkecai apabila suami terkantoi kahwin satu lagi. Betapa ramai yang ada teman tapi mata sering dihias air mata.

Mereka pernah jatuh cinta.. Tapi tak bahagia.

:: Ini kerana aku mula memahami bahawa bahagia itu milik Al-Rauf (Yang Maha Kasih lagi Mencintai).. Kerana andai Dia berkehendakkan kebahagiaan, tiada tangan yang mampu menghalang.. Dan sesungguhnya, pada saat ini, aku berbahagia dengan jiwaku (^_^) ::

Love
Hilmi Miká

6 comments:

einyminywani said...

the post have been removed by the author ^_*

Hilmi Mikà said...

memula dah pos.. pastuu cm malu ah.. hadeiii~

einyminywani said...

laaa... post je la.. kocik ati :(

Hilmi Mikà said...

senanye tadi tulis camni...

"hey~ jgn lah sedih2.. I got something to soothes your feeling.. my new post might help u lil bit"

pastu pikir, bapak la poyo promote blog sniri.. haha..

einyminywani said...

owh really? thanks awk.. sorry teremotional that day.. ngee:)

Hilmi Mikà said...

Nothing to be sorry about.. heee =)

I was once like you. easily toouched with people's word and make me felt like inperfect.. (sekarang pun kadang2 jadi jugak)

Until 1 day, I just realised, people just love us for what we are.. either Handsome, rich, popular or not, it's never taken into account..

happiness is a choice.. please choose to be happy because they more we suffer, the more we close to Al-Basit (maha melimpahkan nikmat)..

Cheeriyoo (^_^)v

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...