Nuffnang

Wednesday 27 July 2011

Tak Tahu Kenapa



Bengong
Mood ayaq mata dah mai dah.. hahahaha.. uhuk..uhuk..uhuk... cam bengong an.. Ni sume salah Wanie Aziz ar ni.. Dalam library tadi dia dok bantai tanya aku ada gefren ka tak? ahaha.. no lah.. I never have a girlfriend indeed.. Tapenah ade pon..  but I do have crush..

I found her blog masterpiece long time ago. I did read those blog post attentively and I found that she is happy with her love. I am happy for her but also feel quite terkilan realising she is belong to someone who truly love her.   


Cari
Al Khawarizmi, ahli matematik sufi pernah berkata;
  • Jika engkau menemui seorang gadis punya agama yang terpelihara: beri 1 markah padanya.
  • Sekiranya dia gadis yang cantik, tambah 0 pada angka 1 tersebut: 10 markah padanya.
  • Sekiranya dia gadis yang berharta, tambah 00 pada angka 1 tersebut: 100 markah padanya.  
  • Sekiranya dia gadis dari keluarga baik, tambah 000 pada angka 1 tersebut: 1000 markah padanya. 
  • Namun wahai teman, tanpa nombor 1, gadis tersebut hanyalah selonggok nombor 0 semata-mata..
huhu.. ni bukan apply pada lelaki yg nak cari bini je.. Pada gegurl yang nak cari laki pon sama.. Kita tak sempurna pon.. Aku pun sama.. sesame kita perbaiki diri. Semoga punya jodoh yang boleh kita berpimpinan tangan menuju syurga Allah. InsyaAllah.. (^_^)v.. selamat mencari sinar bahagia... 


Keyakinan diri
Yes! I do lack of self confident.. I mean in term of telling what I feel deep down my heart. Lagipun, aku tak ready lagi rasanya untuk ada sebuah hubungan. well! kalau ada jodoh, pasti akan dimudahkan jalan olehNya bukan? aku akan tetap teguh berdoa. Aku doa yang baik-baik la.. Doa dia bahagia dengan cintanya.. =)

Pat lima hari lepas ada bebual dgn Amira Amir.. Haha.. She is wonderful boleh baca fikiran aku kot.. haha.. Pandai je dia teka.. At last, kalah jugak aku.. Haih~ Seriously, aku malas doe nk cite pasal feeling2 ni..  Lagipun sekarang ni aku takde apa yang boleh dibanggakan.. Keje pon idak, duit pon mak apak kasik, transport pon takde, rupe pon takde la gojes mane, ilmu cetek. Then, mau mengorat aponyo? 


InsyaAllah, nanti kalau aku dah keje, ade harta sekeping dua, maybe la kot I will having serious relationship. For now, biarlah nak jadi apa pada 'dia'.. Jodoh tu rezeki. Rezeki tu dah ditetapkan. Dah rezeki aku, xkan orang lain dapat.. Kalau orang lain dapat, tu bukan rezeki aku la.. rezeki aku kat tempat lain lah tu.. Therefore, cheriyoo dehh!! berbaik sangka pada takdir Allah.. kan gembira hidup..


I laugh, I smile, I winking.. But, it is all fake.. That's all I can do to hiding in my timid feeling. I am not weak. nope. nope.. nope.. I just spare my strength so that someday I can say the 'L' word... someday!

4 comments:

einyminywani said...

eheee... name sye di mentionla.. sonok ! sonok !.. ok hilmi mika.. orang yang awk minat tu bertuah ok !.. dpat di minati oleh orang yang matured n beragama sperti anda :) jgan sedih2 yer.. fun2 je with your life :)

Hilmi Mikà said...

thank u for the compliment.. =)
just me not lucky enuff sebab asek2 hve a crush on gefren orang jep.. doink!!

einyminywani said...

hahahaha... baru gpren.. blum jdi isteri lgi.. ahaaaa... usaha tngga kejayaan :) lalalalalala~~

Hilmi Mikà said...

ahaha.. statement boleh tahan.. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...