Nuffnang

Saturday 4 June 2011

Takde Pekdah..

Aku buat post ni 2hb Jun tapi simpan jap dulu sebab kalau publish, maknanya 3 hari turut2 post blog.. macamla takde keje lain nak buat. So, aku buat pekasamlah dulu la post ni...

SEKOLAH RENDAH

I spend half of my life time dengan girls since aku anak last pastu ada kakak ramai then kena kawal takleh keluar sangat dari kawasan quarters waktu kecik dulu. Pastu anak-anak kakitangan yang len pon pompuan gak. kendian, pindah daerah, sebelah kanan + kiri rumah ada budak pompuan sebaya. Dari umo 9 taun kawan dengan Alya yang duduk sebelah rumah sampai la memasing datang Shah Alam belajar kt sini. Bebelas tahun dah kawan. Aku kt MSU dia kt UiTM. Penah suka kat dia kejap (kejap tak kejap sangat r.. bertaun jugak ler) pastu dah tak suka dah... haha... bongok kan... budak-budak tengah baru nak baligh kot.. What do you expect?? But, still she's hot stuff.. Berkoyan-koyan lelaki lalu-langat kt wall FB dia aku nengok... Ayat sume tak bleh blah bhai.. ahai~

SEKOLAH MENENGAH

Pastu sekolah menengah plak gi jauh-jauh sikit dari mak apak kengkonon nak belaja berdikari duduk asrama. Kemudian jadi head-prefect sekolah. Pengawas kat sekolah menengah teknik memang ramai la pompuan sebab lelaki semua pangai hampeh except Ketua Pengawas sebab dia memang gorgeous kot.. Kalo tak, tak jadi Ketua Pengawas la kan?? ahai~

My besties zaman sekolah sampai sekarang adalah Mastura.. Aku mencarut apa pun layan je minah ni. Bapak dia polis tapi tapenah la lagi dia ngadu kat bapak dia aku buat sexual harrassment dalam phone kt dia.. Aku bukan sexually harrass dia pon.. Biase ler terkadang melucah bersama.. ahaha...

MATRIKULASI
Seterusnya pegi matrikulasi jadi pulak AJK Pusat Islam.. huiii~ ramai kot muslimah penawan hati tapi nothing much to say sebab aku malas gila nak belajar time tuh.. Riak nak mampus bila  dapat masuk matriks. Besides, aku memang dah takde feel nak belajar sains... kimia lah paling aku fail sekali padehal SPM Kimia aku sangatlah awesome.

DIPLOMA

Datanglah pulak ke MSU buat diploma.. Badge Dip Management time aku tu ade 5-6 orang je kot... so, geng yang close adalah Zarina (janda housemet aku), Suli (lagi 2 sem nak habis dip beliau kahwen) & Ain... Pompuan lagi!!.. doink~ pastu dah hujung2 nak habis belajar, baru la close dengan Faten Naseha pulak yg kuat kiut (Ntah kenapa Faiz & Naim cakap beliau cute... tak paham den... cute tang mananya???)

SARJANA MUDA
Sekarang degree tayah cakap la.. berkoyan kot kawan pompuan yang telah berhasil aku berkawin berkawan seperti Raimi, Wanie, Ezi, Syira, Hana, Lyana, Mira, Jiha, Lisa, Fhat, Aten, Ainun, Yaya, Nadia... arghhh.. panjang gila babi... lemau nak ingat semua... nak crita satu persatu memang panjang ah..

APA KEJADAHNYA
So, ape hal pulak aku nak cerita pasal pompuan berkoyang-koyan ni... haaaa~ ni la yang sebenaqnya chek nak cheghita ni. Nasihat kepada sorang kawanku dan termasuk aku la sekali..

Kaum pompuan ni, kalau ko ada hasrat nak amek dia buat jadi gepren toksah la kengkonon hang nak buat jadi kawan dulu... Bila dah sampai sebut 'aku-kau' tu, jangan harap ler pastu nak tuka jadi 'saya-awak' senang-senang je... wa cakap ni berdasarkan pengalaman beb..

Lelaki boleh jatuh cinta dengan kawan baik sendiri tapi bagi pompuaan, once a friend always a friend. So kalau dah bekenan, habaq awai-awai.. Kalau dia reject, jadi kawan biasa pon takpe la.. haaa~ gituan dong..

Ni ko dah berkawan 3-4 taun, tunggu duit cukup sume tetibe nak bagitau "ekceli aku suka kat kau dah lama dah.. Sudi tak jadi bini aku?"... Memang takdo harapan la derr... 

Tapi jodoh tu semua ditangan Allah, dah kalau tertulis ko menikah dengan kawan baik ko sendiri nak buat camne since he/she knows you better than anyone else would. Therefore, bersyukur dan tayah la nak putus asa sangat... okeh.. 

By the way, who cares if she already have boyfriend. Take your chance lah babe. Ko pun tak tau dia hepi ke idak dengan boi dia tuh... Mana la tawu masa dia jumpa boyfie dia tu, itulah jantan yang paling gojes penah dia jumpe then suddenly dia jumpe ko. Rupanya ko lagi gojes. ko lagi menepati ciri-ciri lelaki yang dicarinya selama ini compared to her boyfriend. Dah ko pon tak cakap pape, ko expect dia boleh paham sendiri2 ke??... haaaa~ bak kata director Ahamad Nisfu... cakapppp!!!... cakapppp!!!. Ni bukan soal kesetiaan beliau terhdap boyfie dia segala benda bagai tuh. Ni soal she’s making the right decision. It’s her choice though. Ni soal nak kawen okeh. Bia lah dia pilih laki yang PALINGGGGG terbaik untuk dia which is kita bedua ler tu..


p/s: susah jugak kalau jatuh cinta dengan kawan baik ni... nak terus terang tu sangatlah payah..  sumpah susah gila.. (-_-)''...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...