Nuffnang

Monday 22 October 2012

While We Busy With Our Life

.. Cerita tentang rakan
I haven't talk to Azwin for quite some time. Ada berbalas whatsapp kadang-kadang je.. Minggu ni dah takde keje sebab dah siapkan semuanya last week. Then terfikir nak lepak dengan dia sejap.. Unfortunately.. She is no longer stay in Shah Alam.. No wonder dia pernah ajak lepak sekali 2 minggu lepas and she said she got something to tell me. Now dah regret. T_T

That is just one example happens to me. Tu baru Azwin. Belum kengkawan yang lain.. When I'm too busy with my life and works, everything's changed.. They have their life too.. dan aku betul-betul mula rindu zaman belajar. 

Taken: at Tangkuban Parahu, Bandung, Indonesia  2011 
*abaikan muka aku yang baru turun flight and suddenly terus naik atas gunung


... Abah dan Mak
When we too busy with our life, do not forget our parent also get older. Hari-hari call.. paling tak pun, selang sehari aku akan call bertanya khabar.. I'm the youngest child.. Anak lelaki pulak tu.. Tanggungjawab menjaga mak abah tertanggung dibahu. I do noticed they not getting any better. semakin uzur. Allahukabar.


Taken: Penang International Airport, Umrah 2009

... Anak Sedara
Aku rasa macam diorang ni kecik lagi.. Aku dukung diorang, aku ajak main. Aku cerita malam-malam sebelum diorang masuk tido.. And now.. Dah besar.. Dah ada bf & gf memasing. Terkadang feel down bergaduh and takde tempat nak ngadu they come to me to tell the story.. Dah masuk sekolah menengah dan ada yang sama-sama jejak kaki ke universiti dah pun.. 

Antara sebab lain aku jarang aktif FB ialah sebab kena stalk dgn family members.. Pastu guna segala informasi untuk menghentam (kakak-kakak la tu).. But anak sedara kinda cooler.. ada yang follow di twitter and simply have great talk together.. senang borak dengan orang muda ni heh.

But, they no longer the kids who used to sleep on my shoulder and terlena atas riba aku sambil tengok TV. They grew up while I'm busy with my life


Taken: with Danial, Dhaifina, Dayana & My sister during Hari Raya Aidilfitri 2012

Selesai
Takda ada yang akan kekal. Semuanya berubah while we busy with our life. Hargai apa yang ada didepan mata. Jangan dikenang sangat yang berlalu. 


with love
Hilmi Mikà

p/s: cik gf pun berubah.. berubah kt perut..gelora lemak.. ehek. kita buncit dia pun nak tiru..:p

2 comments:

Unknown said...

bungukkksss ! -____-'

Hilmi Mikà said...

haa apee? ape?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...