Nuffnang

Wednesday 18 July 2012

Ilham Cinta

LOVE WORKING
Sedang di tempat kerja.. Time rehat sekarang ni.. All I can say, I love this job. I want this job so badly long time ago. Ewahh haa, my wish came true. Alhamdulillah. I spent my day duduk kat tempat keja.. Kadang2 sampai lewat malam.. But, I enjoy staying late.. Sleeping is the best part.. ahaha.. Sebabnya my workstation jauh dari manager.. Tapi aku sedar walau jauh mana pun tempat duduk manager, Allah tetap dekat... Makanya kena la kerja betul-betul tak boleh tipu haaa.. kan? alright.. habis dah cite pasal tempat keje..

BLEEDING LOVE
Kalau nak berperasaan jangan la ada sikap sombong.. Dalam bicara, perbuatan & pemikiran korang kena la bersih. Kita mudah fed-up dengan orang sombong ni. kan? Aku pun.. Kalau nak sombong, nak ego, baik duduk diam2 je.. Aku tau apa aku cakap ni berlapik2 sikit.. Mungkin budaya kita sebagai orang melayu kot tak hadap sangat nak cakap terang-terang.. Tapi korang kan cerdik pandai, boleh faham la kot.

REAL LOVE
Yeap! memang wujud.. Hargai apa yang ada, berhenti berharap. habis cita.. (^_^)v

UGLY LOVE
Belajar agama tetinggi, bila hadap napsu, lemah kalah... Bravo! Penghuni neraka yang terawal masuk adalah terdiri dari orang yang tinggi ilmu sebenarmya.. sebab dengan ilmu yang ada, kita tak amalkan.. Sibuk tunjuk bagus kita tahu itu-ini... Aku bercakap pasal aku la ngek! sebab ni blog aku.. haha.. toksah main teka2 lah... Coolio... 

IN LOVE
Considering making decision... Tetiba Allah datangkan pilihan yang pelbagai tiba-tiba.. Hadap langit hari-hari tadah tangan mintak terangkan jalan sikit. 

In love dengan lagu Anak Kampung.. Sense of belonging kot. Dulu someone pernah cakap kat aku, kalau dah kampung, susah nk ubah jadi orang bandar. I guess she's true. 

"memang tak padan... tak sepadan..." 
"tiada kereta mau bawa jalan-jalan..."
haha...


Good luck kepada semua teman-teman yang sedang dilimpahi kegembiraan dan kebahagiaan. Ini semua kerana LOVE dari Allah... Let praise...

DEEP LOVE
Thank you for those who make effort during my birthday.. Ada yang wish, ada yang kasi hadiah, ada yang belanja makan... Walaupun tak ramai, tapi dah cukup baik.. Aku tak letak tarikh birthday di FB ke, twitter ke, google+ ke apa ke sebab aku suka ucapan yang yang ikhlas.. Because they want to remember.. because they want to know.. Not because I constantly remind them... Kalau korang rasa aku gedik, bia lah... hahaha.. Ada yang siap bersungguh pegi cari  kawan2 baik aku semata nak tau bila birthday aku.. Terharu betul... Terima kasih aku ucapkan.. sangat kasih! heee... 

Kau boleh ukur sejauh mana ko dihati orang tu bila benda kecik mcm birthday can turn to be big.. Ada effort.. That is the real friend. :)

The forgotten...
Mika H.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...