Nuffnang

Tuesday 1 February 2011

Hate BaBy Love



"It's never been 'something' between us.. I just realised 'nothing' is the right word.. Again! I am a slow learner.. What a loooooser..!!"

I get back to my scouting life but on different way. I'm now officially a Sea Scout. Thank you Abang Bob for giving me this opportunity. I have nothing much to tell people about how wonderful my life lately but it seems I kinda doing lot of mistake too. Sigh..

Takde yang best yang berlaku sejak 2 menjak ni... I keep doing the same routine and be like ordinary man. Bila dah bosan, aku kemas bilik... Semalam, aku ubah susun-atur katil, almari semua.. saje!! to give a new look.. I'm a person who are easily get boring.. seingat aku baru je 5 minggu lepas aku susun2 katil & almari dalam bilik aku ni.. I'm gonna miss this house since next April I need to move to new house. My mates; Faiz, Zul, Naim & Anep gonna finish their study soon.. ni lah sem last diorang.. What a wonderful 3 years life we'd spent together huh!

Penah tak korang rase macam best giler kawan ngan orang tu dan dia pon cam best kawan ngan korang tapi bile ade certain time tu korang rase semak gile tanak cakap dgn dia dan korang akan cakap dengan orang yang langsung tak best! Pastu lama-kelamaan orang yang tak best tu jadik kawan yang korang sayang giler tapi dia tak sayang korang pon... (tak paham takpe... Budak2 bengong2 cm aku je suke natang2 complicated nih)... Susa senanye jadi sorang manusia bername Mohd Hilmi Mat Saad ni sbb dia suka pikir ntah ape2.. (-_-)''

Now I know how people feel so annoying when I'm moody sbb aku pon rase cam agak semak berselirat usus perut bile orang moody.. I learn my lesson.. sumpah xmoody dah...

Raya cina start lusa... Aku tabalek kampung... Dah tak tau nk buat ape.. Keje memang ade tapi ntahnye aku rase cam xde pon keje... Tiket bas habis.. Senanye duit pon tabanyak camne nak beli tiket bas... Nak mintak duit kat abah aku pon aku tau dia banyak guna duit bulan lepas sebab bayar roadtax kete & van... mane ngan nak kene bayar insurans van tu lagi.. Pencen dia pon bukan sampai seribu ringgit pon... Bulan lepas dia dah kasi agak banyak duit kat aku sebab risau henset aku rosak.. Kesian plak nak mintak lagi.. Dia pon bukannye muda & gagah perkasa nk cari duet banyak2... dah tua pon.. Cucu pon dah 24 orang dah.. Aku harap sangat cepat habis belaja pastu keje tolong mak-abah aku ni.. Pasal yang nak pegi buat Masters tu aku ingat bile aku da rajin, aku belaja secara part time ler kot...



Ntah lah~ Aku sabar je dengan kehidupan camni... memang ler best nengok orang lain mude2 lagi pegi kampus nek kete lawa2 & aku jalan kaki jep... Tapi aku besyukur dengan nikmat yang ade.. aku pujuk hati kau sekurang2nye aku blaja gak kat U... nun kat luar ramai lagi orang xmampu nak belaja kat U pon ade... Apetah lagi la nak merase duduk blaja kt U swasta cam aku.. Asal bole makan hatta walau mi segera pon jadi la... tak mati pon..

Ada orang ada kete tapi pegi solat jumaat bile rajin... Besyukur la dengan nikmat yang Allah bagi.. aku yakin ko tak kan suke kalo ko terpakse ke sane-sini jalan kaki dan semak otak bekire duet ringgit untuk pikir samade nk naik teksi atau nk tunggu bas je macam aku ni.. Datang la kelas on time. Aku yang xde kete ni kelas ponteng pon 1-2 kali jep, anda yang ade kete ponteng sampai kena bar dari amek exam.. Apela hal nya??

Hidup kene blaja sayang dengan apa yang ada.. Kalau Allah bagi, terima.. Kalau tak bagi, redha la sebab yakinlah Allah akan kasi pahala atas sebab redha kita itu.. Aku pon manusia juge.. tringin jgak nk drive BM, Merc, VW dll la... sape tanak ade kete... tayah kate BM la, ade viva pon dah besar dah rahmat.. Boleh sangat2 kalau amek kete @ moto yang ade kt kampung tapi aku rase abah aku lebih memerlukan semua tu berbanding aku... Segale bende yang aku ade, aku suke cari sendiri walaupun henpon ni aku beli guna duit MARA tapi kire tu duit aku ler tu... Hutang yang aku kene baya.. laptop ni memang ler abah aku beli kan.. yela! aku mane la nk ade duit sampai 2000 nk beli laptop ni.. If one day I'm destined to be success, No one will claim it's theirs too. If somehow I failed, no one will be affected by it. It is just ME for good or bad.

I don't know what is the word 'bitch' for men... Is it betch?? or what??... What an asshole maki gurfren ko depan orang ramai... Bodo jugak ini orang.. Lagi 1 jenis manusia tak gheti bersyukur... sekurang2nye ade jugak pompuan yang nak kat ko walau ko tu dimate aku macam hampeh gile berbanding aku.. Aku ni haa, xde sape nak (which is sangat xbest.. huk2).. Hargai sikit dengan ape yang ade... Ye, wa tau lu marah tapi jangan jadi bangkai... Ape ke bodoh ajak pompuan begado... ugut bagai...Tapi aku besyukur jugak la.. kalau ade gulfren memang jawabnye xdapek la aku rapat dengan kengkawan pompuan yang aku ada macam skunk.. Safe & cool.. xde nak berselirat dengan feeling2 segale..

Amy Raimi; tiada kontroversi bersame... Beliau sangat cool.. hehe...
Amy: kenal kan r laki ko kt kitorang okeh...

Zaim: maukah kau jadi sleeping partnerku??? (ko temasuk kwn2 pompuan aku ke?.. haha)

Hana: Sile jangan berkahwin lagi... aku memerlukan kamoo...

Atynn: erk! aku dah nk pindah.. pasni ko balik sengsorang r.. ngeee~ =p

Ain: ..... (-_-)''???
Jiha & Lyana: great to have you two as my friend..
Fifi: Gemoknye kau sekarang... ini pujian ikhlas dari seorang sahabat..
Mas: kahwin tayah la atas pelamin... kang obvious sangat.. hehe..

Alya: Yayunk!! amboi hangpa... dia balik ghumah jumpe femili, sms aku xbalas noh..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...